lørdag den 7. juni 2014

Glæde og glæde i udsigt

Den smukke på postkortet her er glad. Sådan rigtig glad. Hendes opgave blev godkendt på designskolen, hvilket gjorde, at hun blev indbudt til optagelsessamtale. En tidlig morgen klokken endnu ikke 6.00 satte hun sig i toget og tog turen til Kolding for at være til samtale i ca. 15 minutter. Hun gjorde det godt, for hun bestod også samtalen. Nu er det bare at vente. Til den magiske dag sidst på sommeren, hvor alle får besked om studieplads eller ej. Jeg behøver vidst ikke at sige, at der var stor glæde, da hun fik svar fra skolen.


En anden venter også, og glæder sig. de skriftlige eksamener er overstået, og en enkelt mundtlig er også i hus. Huen ligger på spisebordet og venter på, at det skal blive den 25. juni. Jakob er både presset og spændt. Jeg synes jo godt, at han kunne bruge lidt mere energi på at læse og forberede sig, men jeg kan kun tale til det bedste i ham. Jeg kan også mærke, at det gør ham spændt. Han er tryghedsmenneske, og tanken om, at det nu er slut, og at der er noget nyt på den anden side, påvirker ham meget. Han vil stadig gerne arbejde et års tid og forhåbentlig bygge på opsparingen, men heller ikke her synes jeg, at han er særlig aktiv. Hvis man vil have job, må der søges. Lige nu giver jeg ham ro, så han forhåbentlig kan få huen til at side rigtig godt, når vi når dertil. 

God pinse til alle jer derude. Jeg vil sætte mig ud nu. Solen skinner og der er tid til at nørkle lidt. I aften skal vi en tur i sommerhus med gode venner. Børnene gider ikke, så vi er tilbage til de gode gamle parmiddage. Og det er da slet ikke så tosset. 

8 kommentarer:

  1. Tillykke til Sara, det er så dejligt når tingene lykkes. ;-)
    God pinse til dig osse

    SvarSlet
  2. Tillykke med datteren. Din søn skal nok klare den, er jeg sikker på. Har selv en søn, som har det lidt på samme måde som ham. Han er dog så voksen, at jeg også kun kan lytte og følge ham i de opgaver han bliver kastet ud i, under hans valg af ny uddannelse. Desværre kan den trælse klap gå ned for ham under prøverne. Det frygter han meget.
    God pinse

    SvarSlet
  3. Ved nu ikke helt hvem der er mest glad.. datteren, sønnen eller moderen? :-)

    Håber det hele går som I alle håber og tror.....

    SvarSlet
  4. Tillykke med datteren - flot klaret af hende.
    Sønnen skal nok klare det, men eksamensangst er der vist mange, der lider af ...
    Jeg var ikke klar over, at man får huen hjem inden man har været oppe for sidste gang? Dengang i min tid for 100 år siden blev de opbevaret på gymnasiet, og den sidste eksamenslærer satte den på hovedet af eleven efter karakterafgivelse.

    SvarSlet
  5. Åh Susanne, dine børn er blevet så store. Tillykke med dem begge :)

    SvarSlet
  6. Tillykke til din datter! Det er godt gået. Så håber vi de også syntes om hendes arbejde :0)
    Så er det bare at få det sidste i hus, så huen kan komme på. Og jeb kommer ikke af sige selv. Det kræver arbejde at få et ;0)
    God pinse ☺

    SvarSlet
  7. Hvor er det altså flot, at Sara klarer det ene nåleøje efter det andet :-) Og uh, hvor jeg forstår Jakob. Det der med, at den trygge barndom er ved at være et overstået kapitel, kan altså godt give lidt kriller i maven - uanset hvor meget man har længtes efter at 'blive stor'.

    SvarSlet
  8. Tillykke med Sara - hvor er det dejligt for hende! Og nu er Jakob snart student og et helt nyt kapitel i hans liv kan begynde.

    SvarSlet